Melduję wykonanie zadania…

…bo założyłam, że zaliczę kilka punktów i tak też zrobiłam. Nie sądziłam jednak, że tak się zmęczę. Po przejściu 23km (w 5h43min) miałam objawy jak po 80km… Dałam z siebie wszystko. Na trzecim punkcie powiedziałam basta, uroniłam łezkę żalu, przypomniałam sobie kiedy dokładnie odstawiłam kule oraz dlaczego przeszłam tylko te żałosne 23km zamiast Stu po Beskidzie Wyspowym i zawinęłam się w śpiwór. O 3a.m. przybył transport i wróciłam do bazy. To nowe doświadczenie dla mnie – zejście z trasy, ale raz wystarczy. Czekam z niecierpliwością na dzień, w którym zacznie się prawdziwy trening i w przyszłym roku doczłapię sama do bazy. Brudna, zmęczona i szczęśliwa.


A w międzyczasie, czy to w nagrodę czy na pocieszenie:

Ciasto nie miało czasu fermentować przez noc w lodówce,  ale proporcje musiały mi się wyjątkowo udać:

  • drożdże, mąka, woda, sól, cukier, olej.

Zagniecione ciasto przykryłam wilgotną szmatką i wstawiłam do lodówki. W międzyczasie zrobiłam sos. Najpierw wszystkie składniki poddusiłam, a następnie zmiksowałam:

  • zielona papryka, kilka pęczków pietruszki, cebula, czosnek, pomidory (bez skórki), bazylia, oregano, zioła prowansalskie, jakieś ziele hinduskie, ostra papryczka.

Kulkę ciasta rozłożyłam na folii, rozwałkowałam. Sos ułożyłam. A na sosie:

  • żółty ser, cebula, posiekane kapary, rozgnieciony czerwony sos marynowany, grube plastry świeżego pomidora, cienkie plastry boczku wędzonego.

Na koniec jeszcze raz posypałam wszystko ziołami prowansalskimi, pizzę na folii włożyłam do rozgrzanego piekarnika i piekłam. Na oko. Jak już myślałam, że była gotowa, to ją wyjęłam, zsunęłam z folii na kratkę i wsunęłam jeszcze na chwilę do piekarnika. Gotową, czekającą na schrupanie, polałam oliwą z rozgniecionym czosnkiem. A w lodówce szykuje się kolejna kulka na jutro😉


7 responses to “Melduję wykonanie zadania…

Leave a Reply

