Carnivorous galore

Co tu się rozpisywać. Po długich przygotowaniach (mentalnych) w końcu zabrałam się do roboty, bo mając w głowie zamiar, nieopatrznie poczyniłam pewne obietnice. I to nie sobie… Oto rezultat.

1. Biała kiełbasa.

Bez chemicznych upiększaczy po ugotowaniu robi się szara…

…a po upieczeniu kolorowa.

4,5kg wieprzowiny, 0,5kg wołowiny, majeranek, czosnek, gorczyca, pieprz, sól.

2. Pasztet z jagnięcej wątróbki – do smarowania.

Wątroba jagnięca moczona w mleku przez całą dobę. Pokrojona i wrzucona na patelnię, na której wcześniej zeszkliła się cebula w towarzystwie tymianku i pieprzu. Dolane mleko, w której moczyła się jagnięcina. I oczywiście stosowna ilość koniaku. Na koniec wrzucone kilka zgniecionych ząbków czosnku. To wszystko zmielone dwa razy drobno. Na patelni wymieszane z masłem i oliwą. Przechowywane w słoiku. Gotowe do spożycia dopiero po dwóch dniach, gdy przegryzą się smaki.

3. Terrine de lapin – pieczeń z królika


2 responses to “Carnivorous galore

  • pajeczaki

    o cholerka, myślałam, że mi się strona nie ładuje i że jestem ciągle u siebie😀 tylko u mnie kiełbasy nie uświadczysz.
    ładny szablon ;)))
    a masz jakieś patenty na śledzie?? przepraszam, może juz coś było i nie zauważyłam. zbieram różne sprawdzone przepisy, bo dla mnie to zagadkowa materia.
    /właśnie jestem po debiucie (udanym!!!)

    • koszyczek

      Ech, nawet nie załapałam od razu o co Ci chodzi🙂 Szukałam wczoraj długo i zaparcie szablonu, który by mi odpowiadał i zmniejszał w odpowiedni sposób wcześniejsze, większe zdjęcia – nie ma😦

      Co do śledzi – najbardziej lubię w klasycznej formie: świeże, smażone. Poza tym, w oleju i z cebulą. Albo w sałatce z czerwoną fasolą gotowaną (nie z puszki!).

Leave a Reply

