chrup Chrup CHRUP

Czego człowiek nie zrobi by nie zająć się tym co trzeba. Tak. Whateva. Ok, więc znalazłam stronę tych ludzi, którzy jedzą bez gotowania. Raw food. Hm… brzmi interesująco, gdybym tylko tak bardzo nie lubiła tych wszystkich pieczonych i przypieczonych, soczystych dobroci. Gorących i rozgrzewających. No dobra, w moim kombinacie mówi się o wartościach i diversity jest jedną z nich, więc niech będzie,  może i dobre jest to ich surowe jedzenie. W każdym razie zaczęłam od takich a la krakersów bez mąki. Z mielonych ziaren słonecznika i siemienia lnianego. Pierwszą partię posypałam tymiankiem, ziołami prowansalskimi, niemielonymi ziarnami siemienia i maku, pietruszką i ziarnami dyni (odpadała w trakcie, trzeba dobrze wklepać). Potem wyłożyłam na papierze do pieczenia i włożyłam na wiele, wiele, wiele… (tu przychodzi inkasent) godzin do piekarnika. Wieczorem i potem jeszcze następnego dnia.

Drugą partię włożyłam tylko na tyle czasu do piekarnika, by wystarczająco wyschła i nadawała się do przeniesienia do suszarki. Teraz właśnie się już suszy z piątą godzinę… Ta partia jest ciut grubsza. Posypana tylko ziołami prowansalskimi, sezamem i siemieniem.

Pewnie będzie dobre do zup, z kiełkami lub solo.


Leave a Reply

