Serowe desery

Kruche bułeczki wypełnione serami cheddar i parmezanem. Pikantość zawdzięczają kilku sporym kroplom Mamma Afrika Peri Peri i glazurze z ostrej, wędzonej papryki. Oryginalny przepis mówi o wykorzystaniu sody i proszku do pieczenia. Natomiast ja konsekwentnie zamieniam te składniki na drożdże. Podobno na kilogram mąki daje się około 5—10 dkg drożdży, ale ja tutaj dałam 2,5dkg (bo tyle mi zostało z pieczenia ciabatty). Po upieczeniu i przekrojeniu pojawiło się lekko wilgotne ciasto i zastanawiam się czy to ogromna ilość sera, czy może znowu były zbyt szybko i gorąco. W każdym razie smaczne i chrupiące, ale w ustach natychmiast się rozpływają… to ta cała kostka masła🙂

AKTUALIZACJA: Właśnie połknęłam jedną bułeczkę na śniadanie i muszę powiedzieć, że wszystko jest w porządku. Wcześniej zaobserwowana wilgotność to stopniały ser. Po ostygnięciu, bułeczki przyjmują odpowiednią konsystencję.


8 responses to “Serowe desery

Leave a Reply

