1 US stick of butter = 118.294118 milliliters*

Od początku. Nieuchronnie zbliża się kolejny sezon grzybowy, a moje zapasy grzybowe nie maleją. Robię zatem takie i inne zupy grzybowe i szukam inspiracji na coś innego niż sos grzybowy. Moją uwagę zawsze przyciągają zapiekanki i inne quiche. W roli dzikich grzybów wystąpiły kurki (świeże, ale mrożone).

Najpierw przygotowałam nadzienie: W garnku rozpuściłam masło, wrzuciłam posiekane białe części szczypiorku, a po około minucie dodałam drobno posiekane kurki. Trochę pomieszałam i zalałam słuszną ilością wina, dodałam pieprzu i soli – wystarczająco na cały quiche. Gdy wino wyparowało, kurki odstawiłam do wystygnięcia. W osobnym naczyniu zmieszałam dwa jajka z 100ml śmietany 30%, startym serem, startą skórkę z jednej cytryny, pociętymi zielonymi częściami szczypiorku i przeciśniętym przez prasę czosnkiem (a nawet trzema ząbkami). Wszystko ładnie zamieszałam moim nowym mikserem.

Ciasto. Należy pociąć zimny stick of butter* (a nie całą kostkę) i rozdrobnić z wcześniej lekko posoloną mąką. W trakcie rozdrabniania dodać trzy łyżki wody.

Ciasto ułożyłam w formie, ale zbyt duża ilość masła spowodowała, że ciasto się spociło i wybrzuszyło i trochę czasu zajęło zanim się upiekło – w sumie brzegi były już przyrumienione, ale środek nadal… maślany. Ale w końcu się udało i wlałam do formy nadzienie. Udało się. Proszę zobaczyć. Wygląda nieźle, smakuje jeszcze lepiej.

 


5 responses to “1 US stick of butter = 118.294118 milliliters*

Leave a Reply

