Intensywnie. Inspirująco.

VIII edycja Kieratu  w 2011 za mną. Czym jest Kierat można sobie przeczytać – organizator opisuje najlepiej. Od początku mam szczęście maszerować z Piotrkiem i Tomkiem, którzy nie tylko wskazują kierunek, ale też wspierają i podtrzymują na duchu, gdy tego zabraknie. W tym roku mieli wyjątkowo trudne zadanie. Nawet Wojtek, który dołączył do grupy w tym roku, nie dał rady. Nie ma co owijać w bawełnę – w tym roku wystartowałam w wyjątkowo kiepskiej formie, zupełnie nieprzygotowana na ten wysiłek. W dodatku jeszcze wszelkie plagi egipskie, które mnie nawiedziły w dniach tuż przed startem, dokonały całkowitego spustoszenia w moim organiźmie. To nie są wymówki. To smutne fakty. Start miał miejsce w piątek o 18:00. Kryzys nadszedł szybko po zmroku. Mój mózg domagał się natychmiastowego zaśnięcia. Budziłam się w trakcie marszu gdy zapominałam ruszyć nogą do kolejnego kroku. Koledzy cierpliwie czekali. Nic z tego. O 5 rano podjęłam decyzję, by dalej iść sama. Wiedziałam, że najprawdopodobniej nie ukończę rajdu, ale tak musiało być. Oni chcieli iść, a ja ich zatrzymywałam. I wtedy stał się cud. Mój zmęczony i zmaltretowany mózg ożył, gdy się dowiedział, że wszystko teraz na jego głowie: zebranie sił i nawigowanie. Plany 20 minutowej drzemki w słońcu nagle poszły w kosmos. Szłam sama, nie odpoczywałam, nie podpinałam się pod grupy. Sama szukałam drogi. Przedzierałam się przez krzaki, szłam na azymut, docierałam do kolejnych punktów kontrolnych. Nie zajęłam liczącej się lokaty, nie miałam dobrego czasu. Ale jestem z siebie dumna, bo uruchomiłam w sobie kolejne pokłady siły umożliwiające mi podjęcie decyzji niekoniecznie korzystnej dla mnie i odkrycie umiejętności (samodzielne nawigowanie). Na 15 minut przed metą zmobilizowałam obolałe ciało i biegłam do końca, by nie przekroczyć 28h marszu. Taki kaprys. Przeszłam 100km w 27 godzin i 58 minut. Piotrkowi dziękuję za cenne wskazówki.

Ze względu na okoliczności – zdjęcie zastępcze.


2 responses to “Intensywnie. Inspirująco.

Leave a Reply

