Swojsko: pierogi i gołąbki

Wzdłuż ulicy Ataşehir Bulvarı można przebierać w małych restauracyjkach serwujących od pizzy po burgera. A pomiędzy jest kuchnia turecka z różnych regionów. Wybrałam Mayam Ev Yemekleri. Dziewczyna za ladą pokazywała mi każdą potrawę tlumacząć cierpliwie z jakich składników jest zrobiona, a kelner był tak pozytywnie zaangażowany, że nawet przez chwile pomyślałam, że jest właścicielem. Później dowiedziałam się, że strzelanie fotek posiłkom zwraca uwagę. Niemniej, czułam się naprawdę świetnie – a do tego smacznie zjadłam. I obiecałam o nich napisać.

Na pierwszy rzut jakieś ugniatane kuleczki z ciecierzycy oraz potrawa z bakłażanu na bazie jogurtowej.

Wspaniałe “gołąbki” – ryż z mięsem zawijany w liście z winogron. W tle miska jogurtu.

A jako główne danie małe pierożki z mięsem. Są zlepiane od góry. Ciasto jest wspaniale miękkie i delikatne, a mięso ciekawie przyprawione. Niestety (albo stety), wiele przypraw jest dla mnie nowych i ich nie rozpoznaję. Pierożki podawane są z jogurtem i są wyśmienite (w cenie 10TL).

 

Jak zwykle do popicia był ayran (tam gdzie nie podają alkoholu), a na zakończenie kawa po turecku. Polecam.


Leave a Reply

