Meat balls vs. Kebap

Nie wiem jaka jest różnica między jednym a drugim. Dla mnie na razie subtelna, ale poczekam z pytaniem, bo nie chcę popełnić jakiegoś fopa (z akcentem na pierwszą sylabę) jak ostatnio, gdy do turkish coffee (do której dodaje się cukier w trakcie jej przyrządzania, czyli gotowania) dodałam kostę cukru gdy kawa była już w filiżance. Widok zdegustowania moją profanacją tureckiej kawy wymalowanego na twarzach moich nowych tureckich współpracowników – bezcenny (że zacytuję klasyka).

Dziś sobota, pierwszy dzień mojej drugiej wizyty. Od razu pojechałam coś zjeść w dzielnicy nad morzem, jeszcze po europejskiej stronie. Gdyby nie fakt, że fabryka jest po drugiej stronie Bosforu i dojazd zająłby wieki, tutaj szukałabym mieszkania. Wszędzie jednostki edukacyjne dla najmłodszych,

a poza tym, bezpieczna okolica: każdy parking ma swojego stróża.

Oraz ludzie szanujący i oddający cześć swojej historii. (On jest wszędzie, mówię Wam – tu: czuwa nad zdrowiem obywateli w aptece. Oraz nad jakością szamponów.)

Nadszedł czas zjeść meat balls, o których tyle już słyszałam. To chyba taki turecki dowcip, bo na talerzu zastałam coś na kształt paluszków rybnych.  W prawym górnym rogu pasta z ostrej papryki. Kiedyś kupiłam słoik czegoś podobnego w gruzińskim sklepie w Wawie, ale było niezjadliwe – zbyt słone i gorzkie. To tutaj – pycha. Ayran neutralizował ostrość pasty. Zielona papryka z grilla jest częstym elementem potraw mięsnych i nie jest ostra. Proszę zwrócić uwagę na frytki, są podane w typowy, tradycyjnie turecki sposób. Za to ryż jest gotowany z orzechami piniowymi – bardzo udana kombinacja. Polecam.

Zamówiłam też sałatkę z gotowaną fasolą, cienkimi paskami sałaty i piórami cebuli, pomidorem i cytryną do spryskania. Można też polać oliwą. Podobno lokales znający się na rzeczy byłby rozczarowany sposobem podania, ale ja się nie znam na rzeczy, to nie powiem.

Złośliwie dodam tylko, że w ogrodzie restauracji, w której się stołowałam rosną granaty nad głowami gości.


One response to “Meat balls vs. Kebap

Leave a Reply

