Medialna kolacja

Czyli śmietnik. Czyli co mam w lodówce. A miałam:

  • garść płaskiej zielonej fasoli – pokroiłam w 2-3cm paski;
  • połowę cebuli białej i połowę cebuli czerwonej – pokroiłam w pióra;
  • trzy ząbki czosnku – rozgniotałm;
  • jedna ostra papryczka meksykańska, tak się tutaj nazywa – pokroiłam w krążki, zostawiłam pestki;
  • pojedyncze gałączki jakichś zasuszonych ziół, chyba kolendry i szałwii;
  • liście jakiegoś warzywa, nie mam pojęcia czy to nie były przypadkiem liście rzodkiewki – pokroiłam na kawałki i wrzuciłam na patelnię gdy całość była już gotowa, żeby tylko zmiękły.

Najpierw rozgrzałam na patelni masło i oliwę. Wrzuciłam wszystko, oprócz fasoli i tych liści, które mogły być liśćmi rzodkiewki. Liście są pitakntne, więc rzodkiewka to całkiem możliwa możliwość. Gdy cebula się zeszkliła, wrzuciłam fasolę i zmniejszyłam ogień (bzdura, mam elektryczną kuchenkę). To się tam dusiło trochę, wcale długo nie trzeba, żeby taka fasola zmiękła. A lepiej smakuje niż gotowana w wodzie. Patelnię zdjęłam z ognia gdy fasola była miękka. Dorzuciłam tylko te dziwne liście i wymieszałam. Wymiękły od gorąca pozostałych warzyw i patelni. W misce, którą widać  na zdjęciu, wymieszałam najpierw łyżkę musztardy dijon z miodem, octem o smaku orzechowym i białym, świeżozmielonym pieprzem. Wrzuciłam warzywa, wymieszałam i zasiadłwszy przed telewizorem, śmietnik owy wchłonęłam. Gdyby nie było tak późno, a było już po wieczorynce i dzienniku, dodałabym ryżu. Niestety, z fabryki wracam do domu nawczesniej około 7:30-45, dlatego ostatnio staram się opracować lekkie i szybkie w przygotowaniu potrawy. Takie warzywne mieszanki wychodza najszybciej (jeżeli nie trzeba za dużo kroić).


Leave a Reply

