No to mam chłopaka

Oprócz uczenia się języka, powinnam się wziąć za porządne przestudiowanie relacji międzyludzkich panujących w Turcji, a zwłaszcza damsko męskich. Mam wrażenie, że przesadna segregacja płciowa, czy to w kraju muzułmańskim czy szkole katolickiej w kraju o ugruntowanej cywilizacji zachodniej (wiem coś o tym), prowadzi do nieumiejętności naturalnego porozumiewania się i przebywania w mieszanym towarzystwie. Oto scenka obyczajowa: wyjście grupowe z ludźmi z fabryki do knajpy, kupon na spożycie nielimitowanej ilości rakı. Praktycznie cały wieczór przesiedziałam na swoim miejscu, oprócz kilku wizyt w toalecie. Nie palę, więc nie mam potrzeby wychodzenia na zewnątrz. Traf chciał, że jedną z niewielu osób, z którymi mogłam z przyjemnością porozmawiać, to kolega z brygady. Siedział po przekątnej (jedno krzesło w lewo). Ja ogólnie lubię być blisko mojego interlokutora, raz, że kolega ma akcent i muszę dobrze słyszeć (gra muzyka, ludzie śpiewają), a dwa, że jestem ślepa. Tzn. noszę szkła kontakowe, ale ta para już dawno powinna odpoczywać na lens cemetery. Dlatego nie opierałam się swobodnie na oparciu krzesła, ale byłam pochylona nad stołem w kierunku kolegi. I tak rozmawialiśmy cały wieczór na tematy zupełnie neutralne, bozbawione jakichkolowiek podtekstów erotycznych. Niestety, pozostali “znajomi” nie poradzili sobie z Tą sytuacją. Trzydziestoparolatkowie, mężowie, ojcowie robili nam zdjęcia i kręcili filmiki, triumfalnie obwieszczając, że teraz wyślą to do żony kolegi i będzie rozwód. Podobno jesteśmy już parą, w fabryce będą nas teraz kojarzyć jako Jacek i Barbara. Poza tym, wieczór był całkiem miły. Jedzenia dużo nie było (a szkoda, bo rakı wręcz przeciwnie). Parę przystawek i ryba (całkiem całkiem). Na zakończenie kawa. Przez cały wieczór siedział sobie pan, grał na lutni i śwpiewał tradycyjne pieśni tureckie. To taki typowy akompaniament do picia rakı. W pewnym  momencie cała sala z nim śpiewała. Na zdjęciu poniżej jest jeszcze pusto, to początek wieczoru. Ludzie schodzą się po 21szej.


Leave a Reply

