Przyjechały stare śmieci

Moje książki, ubrania, rowery i graty kuchenne. Firma przewozowa przyjechała o całą godzinę wcześniej, jak to dobrze, że kac nie pozwolił mi pospać dłużej i byłam na miejscu dokładnie gdy oni sie pojawili. Wszystko teraz stoi w sypialni i czeka na rozpakowanie, poukładanie.

Musiałam zdobyć zgodę administracji na wejście ekipy przeprowadzkowej na teren budynku. W ogóle, to się okazało, że ja się u nich muszę “zameldować”. Nie wiem po co. Umowę mam podpisaną z właścicielem mieszkania, dostał kopie moich dokumentów. Co do tego administracji? Po cholerę kopiują moją umowę podpisaną z właścicielem? Po co im kopia mojego dokumentu? Rozumiem, że miałabym się zameldować na policji, ale w tej sytuacji uważam to za nadgorliwe zbierania informacji.

A propos zbierania informacji: kupuję spódnicę. Pytają się czy na zwrot podatku, odpowiedź nie. Proszę podać imię i nazwisko, telefon i adres. Po co? Zawsze zbieramy. Ale po co? Nie wiem, zbieramy. Ale ja nie chce dać. Ale to potrzebne do faktury. Nie chcę faktury, chcę paragon. Też potrzebne. Ale ja nie dam. Ale to potrzebne do wyjścia ze sklepu. To ja wychodzę bez spódnicy. No dobra, to nie musisz dawać danych. Podobnie było przy kupnie aparatu fotograficznego.

Mało absurdów? Proszę, oto kolejny: w nowym mieszkaniu jest grzejnik, a na grzejniku urządzenie mierzące “zużycie” ciepła. Na podstawie obliczeń administracja wystawia fakturę. Urządzenie jestem zobowiązana wynająć i opłacić od administracji ja, płacąc za to kwotę bazującą na euro, coś w okolicach 10TL miesięcznie. To 120TL rocznie. To dwie butelki raki. Albo cztery butelki wina. Albo dwanaście myć włosów.


2 responses to “Przyjechały stare śmieci

Leave a Reply

