nuda, znowu o psach i kotach (i o mnie)

Że gorąco u nas, chyba nie muszę przypominać. Temperatury w okolicach 37-38°C.

Po drodze ze sklepu osiedlowego mijam “sportowy skwer” – boisko do wszelkiego rodzaju gier piłkowych, stoły do ping ponga i ławki do ogólnego melanżu. Miejsce cieszy się popularnością, jest zawsze sporo ludu, któremu towarzyszy grupka jak zwykle smętnych psiaków i wszędobylskich kotów. Zasugerowałam się miną psów i stwierdziłam, że starsznie cierpią w tych upałach i postanowiłam wrócić z miskami na wodę. Miski zrobiłam z obciętych spodów 5L-wych baniaków po wodzie źródlanej. Wróciłam do tego samego sklepu po wodę. Pod sklepem znalazłam pierwszą miskę, a obok niej rozsypaną karmę. Miska już wysłużona, bo z zielonym nalotem. Podniosłam ją, by wyrzucić i natychmiast podbiegł do mnie rozradowany psiak. Merdał entuzjastycznie ogonem, oczy miał roześmiane, patrzył jak nalewałam wody do nowej miski i nawet kurtuazyjnie zamoczył w niej język. Zostawiłam go, bo musiałam iść dalej w mojej misji, ale kątem oka widziałam, że jeszcze przez chwilę za mną dreptał. Jednak  misek nie rozstawiłam. Okazało się, że miska miską miskę pogania. Moje by jedynie zaśmieciły krajobraz. Dolałam tylko wody tam gdzie trzeba i pobawiłam się z kotem, który mnie po drodze zaczepił. Po tej zabawie szłam do domu z roześmianą gębą.

I chyba tyle mogę zrobić dla tych zwierzaków; są bardzo stęsknione czułości. Ludzie dbają, by miały wodę i jedzenie, ale większość  boi się ich lub najzwyklej nie ma zamiaru mieć z nimi kontaktu fizycznego. Chociaż psy są bardzo łagodnie, to nie dziwię się za bardzo – o ile koty utrzymują się w jako takiej czystości, to psy są paskudnie brudne i nie pachną zbyt ładnie. Pozostaje mi zatem mieć zawsze przy sobie dyżurne wilgotne chusteczki do prowizorycznego oczyszczenia rąk po dostarczeniu porcji pieszczot któremuś z napotkanych sierściuchów-śmierdziuchów.


4 responses to “nuda, znowu o psach i kotach (i o mnie)

Leave a Reply

