w dolinie pstrąga

Ze Złotego Rogu w Stambule do Maşukiye w dystrykcie Sapanca jest dokładnie 130km. Jedzie się wygodnie szeroką autostradą mijając najpierw przemysłowe tereny wzdłuż Morza Marmara, a następnie antyczną Zatokę Ascytyjską z położonym nad nia Izmitem (dawniej Nikodemia – utrwalam sobie wiedzę z obecnie czytanej lektury).

Po zjechaniu z autostrady byłam zaskoczona jak bardzo otoczenie przypominało mi polską prowincję.

Ale jest też tak:

W Maşukiye jest hodowla pstrągów i przyjechałam tu właśnie na pstrąga, do restauracji Vadi – bardzo przyjemnie położonej w dolinie ze strumieniem (podaję dodatkowego linka, bo strona restauracji nie jest aż tak przejrzysta).

– Widzę cię.
– Ja ciebie też.

Zapiekany ser hellim, zapiekane pieczarki z serem, masło z miodem, grzanki.

Nadal nie wiem co to jest to zielone, ale na pierwzym planie po lewej jest bakłażan (patlican salatasi), a po prawej jogurt z czosnkiem i koperkiem (haydari; tu: z czarnuszką).

Pan Pstrąg we własnej osobie.

Kocham cię. Jesteś moim bóstwem. (Tak długo jak masz cokolwiek na talerzu.)

Przy okazji wjechałam też na górę Kartepe, popularną zimą wśród narciarzy.

Na jej szczycie jest hotel podobny do tych w Ustroniu, a temperatura dzisiaj była o 10 stopni niższa niż u jej stóp. Po drodze mijałam wiele małych puktów gastronomicznych i czułam się jak w drodze ze Szczyrku na Przełęcz Salmopolską.

Są też piękne widoki na jezioro Sapanca (pod tą nazwą kryje się dystrykt, miasto i jezioro).

Nie wiem skąd te kropki, serio. Gdy patrzyłam na jezioro, to ich nie było.

A potem w domu zinwestygowałam te tereny na google maps i byłam zaskoczona, że mieszkam tak blisko gór (Samanlı Dağları) i tak dużego niezaludnionego terenu. Będzie dobrze.


Leave a Reply

