wczasy nad morzem, dzień 3

Pobudka. Kostka nadal spuchnięta. Czy mogę chodzić? Zdecydowanie lepiej niż wczoraj. Przynajmniej do klopa. Czyli jednak wybiorę się na targ po drodze na plażę.

Wstałam, zjadłam śniadanie. To samo co wczoraj. Sami Bey poszedł na targ, chciał razem, ale ja już nie mogę, jestem zmęczona próbą zrozumienia, lawiną słów. Poczekałam, aż wrócił z targu i poszłam sobie. Bez parasola, bo nie chciałam przeciążać kostki. Na targu w sumie jak w Stambule, tyle, że więcej warzyw i owoców wyglądających jak prosto z czyjegoś ogródka. I chleb na zakwasie. Kupiłam mniejszy bochenek. Odwróciłam się, by iść dalej. Yabanci… to pieprzone słowo prześladuje mnie. Na plaży wynajęłam jeden z pustych leżaków. 15TL za cały dzień, dla dwóch osób 20TL. Nie było szansy na ciszę, z głośników leciała muzyka, ale przynajmniej chłopcy zgodzili się ściszyć. Byłam mile zaskoczona, bo przez cały dzień nie robili głośniej. Ale i tak mi przeszkadzała. Na szczęście w telefonie komórkowym znalazłam dzwonek przedstawiający dźwięki ptaków – idealnie zagłuszał muzykę i nawet pasował do szumu fal. I tak przeleżałam cały dzień na leżaku śpiąc, czytając, patrząc w sufit.

Pan z obważankami.

Pan z gotowaną kukurydzą.

Około 17:00pm zaczęło robić mi się zimno od wiatru (cały dzień w cieniu) i zmyłam się do pokoju. Nie wiem jakim cudem zaróżowiły mi się uda (cały dzień w cieniu).

Wieczorem odwiedziłam przystanek kulinarny nr. 3. W Gizli Bahçe Restaurant było również smacznie, ale drogo. Jako przystawkę trafiły mi się buraczki (zamówiłam nie znając tłumaczenia). Trochę się zmartwiłam gdy je zobaczyłam, bo myślałam, że to będą typowe buraki w occie, ale jednak smakiem przypominały kiszone. Może octu nie było w ogóle? Do tego jakieś malutkie rybki, nie wiem jakie. Niestety, piwo nie wypaliło, było tak nagazowane, że nie dałam rady i po trzech łykach zrezygnowałam. Ładna miejscówka, ale droga. Zapłaciłam 5oTL.


Leave a Reply

