uwaga, można zemdleć

Np. taki jeden imam zemdlał i tutaj można przeczytać dlaczego. Ja omdlewam już przy próbie sklecenia drugiego zdania (nie licząć tytułu), więc się streszczam. Chcę coś napisać o mnie i fb (fascynujące), że mam tam znajomych (doh!), że niektórych nigdy nawet nie widziałam (wow… rewolucja), że linkują ciekawe linki (ouch). Jest jeszcze więcej, ale już nie będę się wysilać. Tutaj jest link do trochę innego wykonania tej tradycyjnej tureckiej potrawy. Krótko o moich wrażeniach:

  • ziarna kopru włoskiego rock! Pięknie pachną (rozgniotłam je w moździerzu) i nie trzeba się obawiać, że zdominują potrawę swoim anyżowym aromatem;
  • wrażenie zrobiło na mnie jak ten facet tnie czosnek;
  • przełamałam się i utopiłam bakłażan w oleju; olej był chyba wystarczająco gorący – spienił się sporo gdy wrzuciłam do niego kawałki bakłażanu i nawet wykipiał trochę z garnka (obyło się bez pożaru);
  • w wideo podają proporcje dla 6 porcji, ja zredukowałam do dwóch – tak na oko.

Składniki: 1 czerwona cebula, 3 pomidory, 2 bakłażany, 5 małych ząbków czosnku, 1 łyżeczka ziaren kopru włoskiego, 1 łyżeczka ziaren kolendry, laska cynamonu, cytrynowy zest, sól, pieprz, świeża kolendra (powtarzam: na oko). Dodałam też pul biber, czy ostrą paprykę w płatkach.


One response to “uwaga, można zemdleć

Leave a Reply

