temat zastępczny

Nie chce mi się pisać. Jest niedziela, powinnam być w szkole i rozkminiać

“bardzo ważną i trudną gramatykę, dlatego bądźcie wszyscy obecni”;

zamiast tego od 6am siedzę w fabryce i czuwam. Dla mnie to nowość (chociaż podejrzewam, że to się zmieni na moją niekorzyść…). A skoro pierwszy raz, to jedziemy na wycieczkę, bierzemy misia w teczkę… W nocy upiekłam ciastka dla moich fabrycznych braci i sióstr (którzy częściej spędzają tutaj „dni wolne od pracy”), przed snem postawiłam na palniku moka express z wsypaną kawą i nalaną wodą, żeby po przebudzeniu tylko włączyć gaz (ściema: nie mam gazu, ale jeden elektryczny palnik, bo mam opory przed załatwieniem gazowych formalności). Do plecaka spakowałam aparat fotograficzny i książki do tureckiego i podekscytowana czekałam na transport (na szczęście prywatny samochód, a nie służbowy autokar).

Ciastka rozeszły się szybko. Czas poszerzyć słodkie horyzonty, bo za miesiąc powtórka z weekendowego czuwania.

Mam lekkiego kaca, gdyż mimo podpowiedzi rozsądku (mama mówiła, żeby nie rozmawiać z obcymi), dzień wcześniej piłam wino do późnych godzin. Trochę się uczę, trochę snuję po fabryce i robię zdjęcia ciężko pracującym. Jak dobrze, że postanowiłam spędzić sobotnie popołudnie sprzątając; dzięki temu droga ze szkoły do domu wydłużyła się o kilka godzin (zazwyczaj trwa niecałą godzinę).


13 responses to “temat zastępczny

  • zeen

    Nie lubię miejsc tylko dla panów.
    Kemalizm jest wyraźnie w odwrocie, co oznacza, że alternatywa zdobywa przewagę, a to nie jest chyba dobra wiadomość.

    • koszyczek

      Od kiedy władzę przejęła obecna partia, pytanie “co dalej” jest na topie. Nie widzę nic złego z liberalizacją religii (która jest pod pełną kontrolą państwa, nawet imam w meczecie jest państwowym urzędnikiem), do póki nie zacznie terroryzować kraju. Dzisiaj jest jest tak, że sekularni i niesekularni mają swoją wolność. Z resztą Turcja nigdy nie miała fundamentalistycznych (jak to po polsku?) zapędów. Np. niedawno burzę wywował jakiś antymuzułmański filmik. W Turcji nikt się tym zbytnio nie przejął. Bardziej się obawiam tego co knuje USA w kontekście Syrii i skłócenia tego regionu.

    • koszyczek

      Ale są też miejsca dla pań i panów🙂 Dla każdego coś miłego.

  • zeen

    Erdogan to zręczny polityk, dowodzi tego fakt utrzymywania się tyle lat na szczycie. Niemniej tendencje w regionie są wyraźne: wpływy islamistów rosną i nie zapominajmy, że cztery interwencje armii były w obronie kemalizmu. A bronić go było trzeba przede zapędami islamistów.
    Powiązanie religii i władzy świeckiej na ogół nie służy demokracji, owszem, są przykłady (kościół anglikański) gdzie zła się ustrzeżono, ale warunki społeczne w Turcji i tradycja są trochę inne, niż na Zachodzie. No i budzą mój niepokój dwie wolności – sekularystów i islamistów – dobrze jest, jak wolność mają wszyscy jedną a nie każdy swoją…

  • manonegraa

    Z ciekawości pytam,bo sam lubię,co to było za wino?

  • manonegraa

    zeen
    Jak powiedział Talleyrand, bagnetami można zdobyć tron, ale na bagnetach nie można siedzieć,w momencie gdy znakomita część społeczeństwa to zdeklarowani muzułmanie,sekularyzacja na siłę nie zda egzaminu.W końcu to ich zdanie(społeczeństwa)ma znaczenie,

  • zeen

    manonegraa
    To prawda, aczkolwiek jak postąpił Oliver Cromwell tak ziarno zasiane już się wyplenić nie dało.

  • manonegraa

    zeen
    Wydaje się że tutaj padło na bardzo skalisty grunt

  • zeen

    W ramach tematu zastępczego powiem, że zdjęcie ciastek jest przejmujące…

  • manonegraa

    Tak,coś jak antycypacja końca świata,,,aż dreszcz przechodzi:)

  • koszyczek

    Świat się nie kończy, duchy schrupanych ciastek są wśród nas.
    https://koszyczek.wordpress.com/2012/03/20/co-na-sniadanie-9/

  • koszyczek

    Bosz, dziękuję za te komentarze, a miałam takiego fajnego nauczyciela historii w ostatnim roku liceum… to Wy sobie tutaj gadajcie, a ja dodaję kolejne lektury do listy.

Leave a Reply

