ćwierkający ptaszek z chrypką

Właśnie wyszłam z koncertu i mam roześmianą gębę od ucha do ucha. I tak przez cały koncert miałam. Śpiewała, grała, występowała i puszczała ze sceny oko Martina Topley Bird w ramach Akbank Caz Festivali.

Na spóźnione o 25 minut rozpoczęcie koncertu wyszedł na scenę ubrany w czarne kimono mężczyzna w masce Anonymous i szerokim gestem wskazał na wchodzącą na scenę Martinę. Albo Martina jest profesjonalistką, która potrafi stworzyć wrażenie kompletnie wyluzowanej, pogodnej i dowcipnej artystki, albo taką właśnie jest. Oprócz niej, na scenie był tylko wspomniany mężczyzna-perkusista, który czasem wyciągał jakieś dziwne przedmioty instrumenty wykonujące znane dźwięki, czasem walił w bębny gołymi dłońmi. Przez cały koncert nie zdejmował maski i tylko znacząco kiwał głową gdy w przerwie między piosenkami słuchaliśmy np. o facials (dokładnie to co myślisz kotku)  i wizytach w hamamie. Raz było delikatnie przy klawiszach, innym razem ostro z gitarą. Chociaż nie na długo, bo w pewnym momencie gitara odmówiła posłuszeństwa i się rozstroiła. Nie udało się jej naprawić do końca koncertu. W sumie nie wiem na kogo się złościć: na artystkę czy obsługę. Ale i tak nie złościłam się na nikogo. Martina ma świetny głos, który znany jest również (a może przede wszystkim?) z utworów Massive Attack i sam w sobie jest instrumentem wartym słuchania z bliska, w kameralnych warunkach. Chociaż przy Too Tough to Die przydałaby się elektryczne buczenie i szarpane struny. Koncert trwał godzinę. Zdecydowanie za krótko. Poszłam w ciemno, wiedziałam tyle co wywnioskowałam z przesłuchania kilku utworów na chybił trafił w youtube i do końca nie byłam pewna czy dobrze robię, bo jej piosenki brzmiały zbyt delikatnie i cukierkowo. Jednak było warto.

A tutaj moja wyczekiwana piosenka w trzech wersjach.

Z płyty polecanej przez Pana Samolota:

I w końcu Martina:


2 responses to “ćwierkający ptaszek z chrypką

Leave a Reply

