o zwykłych zwykłościach sobotnich

O skojarzeniach przywiezionych z kraju raju, jak to mój już-nie-tylko-internetowy znajomy lubi mawiać:

Rano w drodze do szkoły mijałam tę kawiarnię, o której wcześniej pisałam. Zobaczyłam gościa z obsługi, akurat odchodził od krzaka i coś tam przed sobą łapami majstrował. No nie wierzę, co za cham – pomyślałam. Tak w biały dzień, przy ludziach?! Kibla nie mają? A tu się okazuje, że pan zbiera jajka.

O ironii:

Włoszka, koleżanka z klasy, była na koncercie i opowiadała o tym w klasie.

O niespodziewanych spotkaniach:

Na zwiedzanie Tarlabaşı zbieram się już od dawna, a weszłam na jej (dzielnicy) teren przez przypadek szukając czegoś zupełnie innego. Tu: oklepany żart – uprasza się o niewyrzucanie śmieci tutaj.

O kotach, bo o nich zawsze można:

Pan Kotek pręży i przeciąga się po przebudzeniu.

Pan Kotek rozciąga się.

O zjawiskach dla mnie niepojętych:

O cudach wiankach:

Często spotykany widok: panowie przemierzający ulice Stambułu z wózkami. Zbierają niepotrzebne nikomu przedmioty, złom, zepsuty lub przestarzały sprzęt i inne śmieci. A potem je próbują sprzedać. Nie wszystkie cieszą się takim zainteresowaniem.

O jesieni, która daje (czadu):

Kabataş. Wejście do portu.

O podejmowaniu decyzji, bo miała być kanapka z grylowaną rybą, czyli balık ekmeği:

O rynku usług:

Siedzi facet w kapciach.

A wcześniej podszedł do niego inny facet. Ten, który siedzi obok tego chłopaka w jeansach, który siedzi obok tego chłopaka w białej koszuli. Podszedł, rzucił kapcie i hasło ayakkabı (buty), facet ze zdjęcia wyżej buty grzecznie zdjął i założył kapcie. A ten facet co mu te kapcie rzucił wziął te jego buty i poszedł je wyczyścić. W tle: mój minibüs i knajpa, w której od czasu do czasu kupuję midye dolma, czyli małże nadziewane ryżem.

O mnie (skromnie). Bolek, powiedz rebus.


10 responses to “o zwykłych zwykłościach sobotnich

Leave a Reply

