gra w szukanego

Szwędając się po mieście zwracam szczegółną uwagę na miejsca związane z jedzeniem. Zbieram te punkty i w każdej dzielnicy muszę mieć przynajmniej jedno zaufane. Podpowiada mi instynkt lub ludzie w internetach, którzy wiedzą. To poszukiwanie i zgadywanie czy to miejsce to właśnie to przeistacza się powoli w natręctwo. Ale dzięki temu, gdy potrzebuję komfortu dobrej filiżanki kawy czy ulubionej potrawy, wiem gdzie pójść, usiąść, zamówić i niczym się nie martwić.

Zaglądam nie tylko do restauracji, kawiarni i małych knajpek, ale również do sprzedawców ryb, przypraw i rzeźników. Do tego rzeźnika w  Cihangir zajrzałam, bo mi się spodobał widok do środka. I znak, że od 195o któregoś.  Zaczęłam od inspekcji jogurtów, które są często sprzedawane u rzeźników. Był kozi, krowi i jakiś taki,którego nazwy nie rozpoznałam. Nie miałam słownika przy sobie i pomyślałam, że może owczy. Byłam już gotowa zabeczeć jak owieczka, gdy na szczęście wychodzący klient pochwalił się znajomością angielskiego i wyjaśnił, że to nie owca, ale takie zwierzę, co wygląda jak krowa. Podziękowałam bardziej za uratowanie przed ośmieszeniem się niż za wyjaśnienia, bo jednak nie do końca zajarzyłam o co chodzi. Ale jeszcze facet dodał, że dobry ten jogurt, bo bardzo tłusty. No to super. Biorę. Do tego poprosiłam o zmielenie pół kilograma jagnięciny. Pan rzeźnik od razu zasugerował zmieszanie chudego mięsa z tłustym. Wiadomo, tłuste jest lepsze. I tak kolejny punkt dodany do kolekcji.

Ale wracając do jogurtu. Manda to bawół. Bawoli jogurt jest gęsty i tłusty. Ma mniej wody i więcej wartości odżywczych. Tak sobie myślę, jak mają jogurty bawole, to może i gdzieś mozzarellę produkują🙂


6 responses to “gra w szukanego

Leave a Reply

