podsłuchane

aktualizacja: 16.11.2012

(w fabryce, grupa kolegów idzie na obiad; ja nie z nimi, ale w tym samym kierunku, rozmowa po turecku)

K1 w sumie powtarza jedno zdanie w kilku wariantach: Diyarbakır to ładne miasto, ale bez kobiet na ulicach.
Reszta kolegów kiwa głowami w zamyśleniu.

Diyarbakır leży na południowym wschodzie Turcji nad rzeką Tygrys. Około 2/3 społeczeństwa mówi w języku kurdyjskim. Region słynie z arbuzów eksportowanych na cały świat i bogatych dań z jagnięciny. Średnia temperatura w lipcu/sierpniu wynosi >38°C.

Tutaj i tutaj można przeczytać bardziej szczegółowe opisy miasta.

Diyarbakır jest na liście moich must see.


15 responses to “podsłuchane

  • manonegraa

    Przy tych temperaturach,nie ma co się dziwić..

  • manonegraa

    Tylko arbuzy są zachwycone🙂
    Orzeźwiająca bomba

    Składniki:

    1 arbuz średniej wielkości
    Woda mineralna
    ½ cytryny
    Liście świeżej mięty
    Sposób przygotowania:
    Miąższ arbuza oczyścić z pestek i zmiksować na wysokich obrotach. Otrzymany sos przelać do dzbanka. Dolać szklankę wody i wyciśnięty sok z połówki cytryny. Wymieszać i przelać do wysokich szklanek. Udekorować listkami mięty.

    • koszyczek

      Świetny pomysł i do wykorzystania w następnym sezonie, chociaż arbuzy nadal są. Ale ale. Po wykonaniu tego w wersji z dodatkiem wody i potem bez, zdecydowanie spróbuję bez. Arbuzy mają wystarczająco wody w sobie. Albo rozcieńczę zupełnie czymś innym😉

  • manonegraa

    Mnie ogromnie smakowała,potrawa z bakłażanów,czerwonej cebuli itd,którą,przyrządziłem na podstawie przepisu,który zamieściłaś,supeer!
    Na pewno,skorzystam jeszcze z innych,ale zjadam je w pojedynkę,moja rodzina,hołduje zasadzie inż Mamonia,jedzą tylko to co już znają,ponieważ im to smakuje,a jakże ma im smakować coś czego nie znają?więc tego nie jedzą(pewnie niesmaczne).Dla kogoś takiego jak ja,kto lubi gotować,wysoce irytujące

    • koszyczek

      Ha! Twoja rodzina świetnie porozumiałaby się z prrzeciętną rodziną turecką🙂 Oczywiście nie chcę generalizować, ale sporo osób tutaj wyznaję tę samą filozofię.

  • Yosun

    Diyarbakır to brzydkie miasto, ale z kobietami na ulicach. Czesc nawet z odslonietymi wlosami. Bardzo mi przykro.

  • Yosun

    ze dementuje plotke🙂

  • Yosun

    Oczywiscie, ze to kwestia gustu. Jakies skisle emocje sie ze mnie wylaly i zanim zdazylam pomyslec, napisalam co napisalam. Prostuje – to, ze kobiet nie widac na ulicach to plotka. A samo miasto moze sie podobac lub nie. Mi sie ogolnie nie podoba, chociaz stara czesc miasta jak dla mnie jest rewelacyjna. Jesli sie lubi waskie uliczki i niebieskie, metalowe drzwi. Ja lubie. Mury miejskie, mozna powiedziec, sa ladne. Ale zebym nie wiem jak sie starala nie moge sie w Diyarbakır dopatrzec Paryza Wschodu😉 Co tez jest odczuciem subiektywnym, bo moze wzrok nie ten a i wyobraznia marna. Dla mnie duzo ladniejsze sa chociazby – na zachod od Diyarbakır- Malatya, a na wchod – Van. Za to niedaleko D. znajduja sie prawdziwe perelki -Mardin i Midyat. Rozpisalam sie, przepraszam🙂

    • koszyczek

      Dziękuję i zapraszam. Wspomniane miejsca dodaję do listy.

      Może kolega miał na myśli ilość kobiet w porównaniu do Stambułu? Jestem przekonana, że nie powiedział tego “dosłownie”.

    • koszyczek

      A z Malatya pochodzi rodzina mojego znajomego, to podpytam.

      • Yosun

        Malatya znam najmniej to faktycznie podpytaj. Ale reszte polecam z czystym sumieniem. Zreszta… proponuje, zebys sie nie rozmieniala na drobne – dodaj caly wschod Turcji do must see😉 Zareczam, ze warto.
        Co do ilosci kobiet na ulicach to prawde mowiac nie widze roznicy miedzy Diyarbakırem a Stambulem. Ale moze nie pamietam, bo w Stambule bywam rzadko. Najwiekszym rozczarowaniem w D. jest dla mnie Tygrys. Jaki to tygrys, kociatko zaledwie…

Leave a Reply

