gdzie jestem i zapowiedź krótkiego cyklu mającego na celu uporządkowanie tego i owego

Z PL wyjechałam jako dziecko, mieszkalam w Niemczech, w Kanadzie i potem znowu przyjechałam do PL jako dorosła osoba (co to też wymagało ode mnie w pewnym stopniu asymilacji jak w obcym kraju z tą różnicą, że miałam rodzinę i znałam język – chociaż ze znajomymi z przedszkola i podstawówki wspólnego nie znalazłam). Takie doświadczenie pomaga w radzeniu sobie z nowym środowiskiem, ale przede wszystkim w podjęciu decyzji o wyruszeniu w nieznane. No właśnie, Turcja, wow. Byłam tu na dwutygodniowych wakacjach 12 lat temu i nic więcej o tym kraju nie wiedziałam oprócz tego, że Turcy nie lubią Greków i vice versa i że chciałam odwiedzić Stambuł po obejrzeniu filmu. No i przyjechałam i zamieszkałam. Od roku i dwóch miesięcy obserwuję i doświadczam kolejnych etapów zjawiska znanego jako szok kulturowy. Początkową euforię mam już za sobą. Obecnie pluskam się koktajlu trzech faz (w kolejności występowania): rozczarowania/wycofania, agresji/odrzucenia i adaptacji. W ostatniej fazie odnajdę siebie swobodnie płynąć na fali asymilacji pomiędzy dwoma kulturami, akceptując i czując się akceptowaną. Przede mną niewątpliwie kręta i wyboista droga, ale zarazem fascynująca i pouczająca.

Yavaş yavaş, czyli jedno z najbardziej popularnych tureckich powiedzień. Coś w stylu: powoli, luzik, spoko wodza, relaksik.


17 responses to “gdzie jestem i zapowiedź krótkiego cyklu mającego na celu uporządkowanie tego i owego

Leave a Reply

