żądza pieniądza

Ostat­nimi dniami prze­le­ciała przez FB i chyba też polskie wiadomości infor­ma­cja o muzuł­mań­skim zama­chu na duń­ską cho­inkę. Jak zwy­kle prawda padła ofiarą sen­sa­cji. Tu artykuł po duń­sku, ale google trans­late wyjąt­kowo dobrze sobie radzi z tłumaczeniem.


7 responses to “żądza pieniądza

  • Eyen

    Dobrze, że o tym piszesz, wiele osób to łyknęło jako faktyczne zagrożenie religijne. Mój znajomy z Egiptu podsyła mi regularnie artykuły opisujące porwanie Muzułmanek przez Koptów. Gdy tymczasem… wpisz w google Egypt, girl, kidnap

  • koszyczek

    Teraz tak ze wszystkim. O czymkolwiek “sensacyjnym” nie przeczytasz, trzeba wywrócić do góry nogami, popukać w denko i zobaczyć co wyleci. Dla mnie takim właśnie tematem jest temat kurdyjski. Jeszcze niedawno miałam bardzo wyrobioną opinię (ciekawie na podstawie czego), a dzisiaj nie ufam żadnej ze stron.

  • Eyen

    W temacie Kuryjskim czuję się tak samo. Im dłużej tu jestem, im więcej czytam i się przyglądam, tym bardziej widzę kalejdoskop.

    • koszyczek

      I niestety trudno się o tym rozmawia. Mój dobry kolega jest Kurdem. Zupełnie zasymilowanym. Na początku nasze rozmowy kończyły się oskarżeniem mnie o wspieranie terroryzmu🙂, potem rozmów w ogóle nie było. Aż nauczyłam się tylko zadawać pytania i schowania swojej “wiedzy” do kieszeni. Niemniej, żadna ze stron nie wydaje mi się na razie wiarygodna. Zbyt wiele emocji.

  • Eyen

    o, tak, zdecydowanie! podczas jednego z pierwszych pobytów w Turcji rozmawiałam ze znajomą prawniczką i zapytałam się jej, jakie prawa mają mniejszości narodowe lub etniczne w Turcji. Miałam na myśli migrantów z Bałkanów, ale zanim zdążyłam wyjaśnić, zarzuciła mnie kilkunastominutowym monologiem o terrorze i państwowości. Kiedy usłyszałam “Turcja dla Turków” to też poczułam spore emocje… zapytałam, czy mam w takim razie wyjść i jechać na lotnisko, kobieta ogarnęła się i zaczęła mnie przepraszać. Na samym wstępie miałam więc lekcję, żeby nawet niechcący tego tematu nie poruszać. Przykre. Nawet na konferencjach, kiedy pojawia się teamt Kurdów – zajmują się tym np. na uniwersytecie Sabanci – zamiast pytań jest często niezręczne milczenie.

    • koszyczek

      Mój rozmówca za to sądzi, że Turcja jest tolerancyjna i każdy może tutaj żyć (vide: my*), byle nie zakłócał tureckiego porządku. Mówi, że każdy ma równe szanse i nie ma dyskryminacji. Daje przykład ludzi w moim zespole: serbskiej koleżanki, armeńskiego kolegi i siebie samego. A że rząd podejmuje drastyczne działania? To dlatego, że w kraju są terroryści i siły zewnętrzne, które chcą doprowadzić do ponownego upadku Turcji. I wiesz, coś w tym jest.

      * Wystarczy, że kupimy nieruchomość albo będziemy mieć odpowiednią kwotę na koncie i możemy sobie tutaj mieszkać.

  • nie ważne co, byle świętować « koszyczek

    […] nie ma się czym obruszać i rozdmuchiwać sprawy jak “duński zamach”, bo na razie nie widzę tu żadnego zamachu na świętowanie Bożego Narodzenia przez niewiernych […]

Leave a Reply

