uwaga! umysł przy pracy…

…a w formie pasywnej, gdy podstawa słowa kończy się samogłoską, dodajemy -n; a gdy spółgłoską, to  -ıl/-il/-ul/-ül*. Jeżeli kończy się literą -l, wtedy dodajemy -ın/-in/-un/-ün*.  Są jeszcze wyjątki (ye-, iste-, de-, yaş-), do których dodajemy obydwa człony: -n i -ıl/-il/-ul/-ül*…

* W zależności od tego czy poprzedzająca samogłoska jest miękka czy też twarda.

o faaaaaaaaaak!

W okazji jutrzejszego egzaminu posprzątałam wczoraj kibel, dzisiaj kuchnię; zrobiłam większe zakupy; nie powiedziałam nie spontanicznemu gościowi i zrobiłam krewetki z pomidorem, czosnkiem, białym winem i pietruszką (na oliwie i maśle). I znalazłam kolejną edycję wina z winnicy Selendi.

IMG_5990_1


85 responses to “uwaga! umysł przy pracy…

Leave a Reply

