dzień -51

Jak przewidywałam, środa była dniem poprawy. Chciałam upchnąć wtorkowe 8km (nieprzebiegnięte) i środowe 4.80km. Rzeczywstość jednak jak zwykle zweryfikowała moje zamiary. Poranek był nadal fatalny i ledwo zwlokłam się z łóżka. Ale z godziny na godzinę było lepiej i po pracy byłam gotowa na bieg. Zdecydowałam się na wtorkowe 8km myśląc, że środowe 4.80km upchnę w kolejne dni, np. w sobotę, gdy znowu mam zaplanowany krótki bieg.

Ale chyba jednak nie, bo trafiłam na taką oto poradę:

It’s important that you do not try to make up a workout the next day.

This throws off the balance of the training program, and could lead to injury or overtraining. This is the number one training mistake I see new runners commit.

Czyli: nie należy nadrabiać niewykonanego biegu następnego dnia, bo zaburza równowagę treningu i może prowadzić do kontuzji lub przetrenowania. I że jest to błąd numer jeden wśród nowicjuszy (!).

Ej, jak nie, to nie – nie będę się sprzeczać…

Po niedzielnym biegu zdecydowałam, że muszę zacząć pracować nad tempem. Wiem, że jestem w stanie pokonać znaczny dystans, ale nie w czasie, który mnie satysfakcjonuje. W związku z tym, dzisiaj chciałam jak najbardziej zbliżyć się do 5min/1km – to byłoby ciut lepiej niż moja życiówka na 10km (po płaskim terenie). Dzisiaj udało mi się osiągnąć 6.26min/km z pagórkami.

Oczywiście, nie mogę spodziewać się cudów po trzech tygodniach treningu, gdy przez prawie 2 lata pozwalałam na utratę wcześniej wypracowanej formy. Chociaż jest jeden plus – ciało pamięta i chyba szybciej wraca do formy niż w przypadku osoby, która nie jest “po przejściach”.  To tak jak z moimi stopami i Kieratem – po pierwszych dwóch edycjach to była jedna wielka masakra, a potem z roku na rok coraz mniej kalafiorów, obtarć i pęcherzy.

Przede mną jeszcze prawie dwa miesiące treningu, a i dzisiaj, bardziej niż wczoraj, patrzę z optymizmem w przyszłość. Przynajmniej przez chwilę.


Leave a Reply

