po omacku, bez opamiętania i tego całkiem niezłe skutki

Nawet nie zastanawiałam się co robię. Mnie tam nie było. Wewnętrzne Dziecko-Potworek mnie obezwładniło, dorwało moją kartę kredytową i zaszalało. W ekskluzywnej części Stambułu wydawało pieniądze na drogie frykasy i pamiątki z przeszłości o symbolicznej wartości. Przy okazji próbowało dowartościować się udając znawcę i konesera, ale w głębi ducha chodziło o ukojenie jakichś obudzonych demonów.

Jakby wszystkiego było mało, w drodze do domu miałam nieprzyjemną przygodę z kierowcą autobusu. Naprawdę, trudno jest wybronić swoje racje w nowym języku, gdy nerwy plączą język i mieszają słowa, a ciało ugina się pod ciężarem wzorku współpasażerów.

Po powrocie do domu zaczęłam przeglądać dobra nabyte w zakupowym amoku. Najpierw szkło. Trzy porcje mocnego bourbonu zmieszały się z moją krwią i mogłam na spokojnie zastanowić się szto eto.

fourroses_singlebarrel

Butelkę wina odstawiłam na półkę w szafie. Na później.

france_fitou_gr_red

Do czasu, gdy znajoma przywiozła ser eski kaşar z Kars.

eski_kasar_kars

Znajoma odwiedzała męża policjanta pełniącego tam służbę, Kars słynie między innymi z eski kaşar, a ja lubię sery. Taki przyjemny zbieg okoliczności. Jadłam na białym chlebie posmarowanym kozim masłem przywiezionym z mojego kwietniowego wypadu do Gaziantep. Nie jadłam nigdy wcześniej masła koziego. Chyba… a może i jadłam, ale nie było co wspominać. To antepskie jest bardzo delikatne, prawie jak śmietana, i kwaskowate. Wspaniała kompozycja z pikantnym eski kaşar.

goat_butter

Na pierwszym planie masło kozie.

W mgnieniu oka zniknęło wieprzowe pepperoni i blue cheese, których nikt mi z talerza nie podjada. Troszku fajnie, troszku smutno.

IMG_7588_1

Wieprzowe pepperoni nieśmiale występuje wśród potraw halal. Zawstydzone, odwraca się ogonkiem do widowni.


Leave a Reply

