byłam w sushi heaven

Tak. Przyznaję się. Lubię sushi. Sam koncept jedzenia surowej ryby mnie kręci. Tak jak cieknąca krew ze steaka. Lubię zielone wasabi w nadmiarze, gdy załzawia oczy i kręci w nosie. Lubię jeść pałeczkami, bo to prawie jak palcami.

Dlatego nie zastanawiałam się dwa razy, gdy pocztą pantoflową dotarła do mnie informacja o czwartkowych all you can eat sushi w hotelu Four Seasons w zabytkowej dzielnicy Sultanahmet. Zrobiłam rezerwację i niecierpliwie czekałam.

W TEN czwartek, oprócz sycącego smoothie na śniadanie, nie jadłam nic. Dobrze się przygotowałam. W ciągu 1,5h miałam zamiar zjeść cały Four Seasons.

Powiem krótko: zabrakło mi czau.  Bufet był otwarty dłużej, ale akurat tego wieczoru czasu nie miałam, gdyż albowiem byłam umówiona na oglądanie porażki Fenerbahce w grze z Benfica (tak, ta porażka była pewna). Wyszłam, a nie wyturlałam się z hotelu. Co więcej, gdy dotarłam do promu, byłam głodna. Głodna na sushi!

Niemniej, to był bardzo przyjemna, aczkolwiek krótka kolacja. W cenie serwowano dwa kieliszki białego wina. Na wszelki wypadek potwierdziłam koszt nadprogramowego kieliszka, ale okazało się to zbędne. Kelnerzy byli bardzo szczodrzy. Podczas gdy w ustach praktycznie rozpuszczały się plastry sashimi, moje oczy cieszyły się widokiem hotelowego ogrodu – przepięknie zadbanego i soczyście zielonego. Miałam ochotę zdjąć buty i z rozłożyć się na trawie z moim sushi, winem i książką.

Dodam też, że to była idealna okazja na celebrowanie Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej i Dnia Polonii i Polaków za Granicą (2 Maja). Gdy patrzyłam na nigiri z łososiem czy też tuńczykiem, czułam jak fala patriotyzmu zalewała serce me. Kolorystycznie wpasowały się akurat po środku. Wystarczyło tylko odwrócić ryżem do góry i voilà!

Miałam też przyjemność przespacerować się uliczkami Sultanahmet, którą to dzielnicę trochę dyskryminowałam będąc lekko obrażona na jej arcyturystyczny charakter. I poczułam się zainspirowana do trochę dłuższego włóczenia się po tej okolicy.

Thank you, sushi thursday!
🙂


12 responses to “byłam w sushi heaven

Leave a Reply

