chipsy, ręcznie pieczone

Ostatnio widziałam gdzieś chipsy, ręcznie pieczone. I mimo, że lubię czytać takie ściemy, tak jak opisy na opakowaniach do kremów, to jednak wiem, że to ściema. A chipsy to zło.

Ale zielone chipsy to inna bajka. Wpadł mi w ręce przepis na takie z liści kale, a że klasyczego kale jeszcze w Turcji nie widziałam, to kupiłam liście kalarepy. Trochę przy tym jest roboty, bo trzeba napierw liście umyć, potem wysuszyć i na koniec pociąć w odpowiedni kształt.

Radzę suszyć całe liście, a nie już pocięte kawałki.

green_chips

Suche kawałki liści należy wrzucić do miski i wymieszać z oliwą oraz przyprawami wedle uznania. Ja do miski wsypałam sumac z pul biber (płatki suszonej ostrej papryki) i odrobiną soli. Wszystko wymieszałam ręką. Liście kalarepy są mocne, więc nic im się podczas tego mieszania nie stało.

Potem ułożyłam je na papierze do pieczenia: kawałek po kawałku, jeden obok drugiego i włożyłam do nagrzanego do 150 stopni piekarnika na 10 minut. W przepisie jest napisane, by po tym czasie przewrócić liście na drugą stronę i piec drugie tyle, ale to zbędne. Po 10 minutach woda z nich wyparowała i zostały suche, kruche i chrupiące zielone chipsy.

Moje wyszły bardzo pikantne, ale piwo w tym pomogło.

beer_brownale_brooklnynbrand_2

Drugą partię wrzuciłam już bez ładu i składu, bez układania kawałków równo obok siebie i można sobie wyobrazić, co się stało. Górna warstwa ładnie się spiekła, reszta pozostała miękka.

Warto przygotować kilka partii od razu i wrzucać do piekarnika jedną po drugiej. Podczas chrupania jednej porcji, druga już się robi. To tylko 10 minut.


7 responses to “chipsy, ręcznie pieczone

Leave a Reply

