wybrane tureckie dżemy

Nie jem kupowanych w sklepach dżemów, dlatego o dżemie bakłażanowym przeczytałam tutaj. A że dzisiaj i tak znowu padłam ofiarą kompulsywnego kupowania, to była dobra okazja na spróbowanie.

patlican_jam

Dżem, to za dużo powiedziane. W słoiku są kawałki bakłażana i trochę gęstego syropu. Po smaku raczej bym się nie zorientowała, że to bakłażan.

Poza tym, kupiłam też słoik marmolady z zielonych orzechów. I w tym przypadku marmolada po turecku, to nie marmolada po polsku. Doh!

yesil_ceviz_jam

Słoik jest wypełniony całymi orzechami pływającymi w ciemnym i słodkim syropie. Niestety, wszystko jest bardziej słodkie i bez aromatu goździków jak te orzechy, które spróbowałam pierwszy raz w Çiya.

patlican_yesilceviz_jam

Po lewej traditional dżem bakłażanowy. Po prawej traditionell marmolada z zielonych orzechów (wallnuss, takie pomieszanie z poplątaniem).

Ani jeden, ani drugi słoik nie zaoferował nic specjalnego, ale jak już doświadczyłam z innymi potrawami w Turcji, warto szukać tej odpowiedniej wersji. Tutaj nie ma niesmacznego jedzenia. Jest tylko źle przygotowane.


2 responses to “wybrane tureckie dżemy

Leave a Reply

