historia małego s****ysynka

Tak czule nazywam roślinę, która jest ze mną już od kilku lat. Nasza wspólna historia zaczęła się gdy dostałam od pani pielęgnującej kwiaty w mojej fabryce odciętą łodygę. Wsadziłam ją do wody, poczekałam aż puści korzenie, a następnie przesadziłam do doniczki z ziemią. Po pewnym czasie z łodygi zaczęły opadać liście, ze mnie entuzjazm i w końcu łodyga już bez liści uschnęła (albo zgniła – już nie pamiętam). Został dwucentymetrowy smutny kikut, który też któregoś dnia odpadł… a w jego miejsce pojawił się malutki, zielony pęd.

Przez pół roku podlewałam, przemawiałam, wystawiałam na słońce, przestawiałam w cień, nie skąpiłam wody, przesuszałam. A ten mały skurwysynek urósł na 8cm i od trzech lat nie drgnął. Przyjechał ze mną do Turcji i pierwsze pół roku spędził o suchej gębie (a raczej korzeniu) poza ziemią, w prowizorycznej doniczce z butelki po wodzie mineralnej. W końcu go przesadziłam, zaczęłam regularnie podlewać, ale to i tak nic nie dało. Mały skurwysynek pozostawał małym skurwysynkiem.

Przez jego brak reakcji straciłam zainteresowanie. Mimo zaniedbania z mojej trony on nawet nie zmienił koloru, nie zmarniał. Trwał niezmieniony. A ja go podlewałam mniej lub bardziej regularnie chyba już na złość albo z przyzwyczajenia. Myślałam, że może osiągnął idealny stan mumifikacji, wygląda jak żywy, jak Rosalia Lombardo. Ale on żył, bo kierował te swoje dwa żałosne liście w kierunku słońca gdy go odwracałam w przeciwnym kierunku.

Dzisiaj rano, gdy go podlewałam po kilku tygodniasch suszy, zauważyłam, że obok rośnie drugi mały skurwysynek – prawie 3cm! Szczerze, nie oczekiwałam, że cokolwiek z niego jeszcze będzie, że sobie będzie tak trwał w tym swoim status quo, czekał na kolejne podlewanie ciesząc się, że jest.

IMG_8366_1

Walczcie, moje małe skurwysynki! Bądźcie silne i rośnijcie!


Leave a Reply

