przez okno wpada śnieg

Pencereden Kar Geliyor, Aman Annem
Gurbet Bana Zor Geliyor, Aman Annem
Gurbet Bana Zor Geliyor, Ben Öleyim

Sevdiğimi Eller Almış, Aman Annem
O Da Bana Ar Geliyor, Aman Annem
O Da Bana Ar Geliyor, Ben Öleyim

Kekliğimi Doyurdular, Aman Annem
Kanadını Ayırdılar, Aman Annem
Kanadını Ayırdılar, Ben Öleyim

Bu Nasıl Zalim Yaraymış, Aman Annem
Beni Senden Ayırdılar, Aman Annem
Beni Senden Ayırdılar, Ben Öleyim

Matko
Przez okno wpada śnieg
Tak mi źle z dala od domu
Pozwól mi umrzeć

Matko
Zabrali mojego ukochanego
Okryli mnie hańbą
Pozwól mi umrzeć

Matko
Nakarmili mego cietrzewia
Rozpostarli jego skrzydła
Pozwól mi umrzeć

Matko
Jakże bolesna jest ta rana
Zabrali mnie od Ciebie
Zabrali mnie od mojego ukochanego
Pozwól mi umrzeć

Muzyka Türkü to stare tureckie pieśni i poezja śwpiewana. Najczęściej anonimowe, przekazywane z ust do ust, stały się częścią narodu. Wraz z migracją ludności pieśni wędrowały, w treści zmieniano nazwy miejsc, z których pochodziły, a tematyka była na tyle uniwersalna, że wszędzie się przyjęła. Turku to między innymi: kołysanki; piosenki dla dzieci; pieśni o przyrodzie i zwierzętach, miłości, heroizmie i wojsku; pieśni ceremonialne i o handlu; treny; pieśni o morderstwie i bolesnych wydarzeniach.

Cietrzew to ptak obecny w wielu tureckich opowieściach ludowych oraz powiedzeniach. W tym przypadku może reprezentować ukochanego śpiewającej dziewczyny lub jej miłość dla niego. Kochała mężczyznę z jej regionu, ale rodzina oddała ją innemu, z dala od domu, zatem rozkłada skrzydła do lotu jak ptak.


8 responses to “przez okno wpada śnieg

Leave a Reply

