zjadłam i wypiłam całą Pragę

Zaległy wpis. Z tego samego pobytu w Pradze też tu.

Nie ma co jechać, chyba nic nie zostało. A było tego sporo. Uliczne stoiska, małe jadłodajnie, restauracje z tradycyjną kuchnią czeską i eleganckie lokale dla wrażliwych podniebień. Pojawiło się też sporo bezmięsnych miejsc, ale nic więcej na ten temat nie wiem. Dla tych z ograniczonym budżetem piwa mogą przez jakiś czas zastąpić posiłki.

Nie omieszkałam zawitać w U Fleků z fantastycznym ciemnym piwem i medoviną oraz U Kocoura. Obydwa lokale są na liście chyba każdego turysty, ale nie przeszkadzało mi to. Siedziałam w rogu z dobrym widokiem na całą salę, gości jedzących i pijących i śpiewających, kelnerów biegających z kuflami i kieliszkami z Beherovką i medovinką. Karczmarski gwar i alkoholowy szum zalewały mózg i było mi błogo.

Natomiast U Kocoura spokój. Zawszę czuję się tam jakbym była jedyną turystką w mieście. Jeszcze innym fajnym miejscem piwnym jest knajpa na rogu placu przed zamkiem. Nie pamiętam jak się nazywa, ale do siedzenia są ławy albo się stoi. Miejsca siedzące są dla lokalesów, a turyści mają tam gorzej niż kulawy pies.

Schodząc z turystycznego szlaku można zawitać do miejsc, w których nadal się pali. W innych już się nie pali, ale w powietrzu nadal unosi się ten specyficzny zapach piwa i dymu papierosowego. Tam można też częściej trafić na mniej znane piwa niż te, które opanowały większość popularnych kranów.

Więcej zdjęć tutaj.

DSCF6102_Prague_food

DSCF6003_Prague

DSCF5872_Prague_Kozel

DSCF5865_Prague_pub

DSCF5960_Pragye_food

DSCF5938_Prague_food

 


One response to “zjadłam i wypiłam całą Pragę

Leave a Reply

